-
ضرایب اصلی موتور
پنجشنبه 9 دیماه سال 1389 00:36
با در دست داشتن دور موتور دلخوا ه و قدرت ترمزی موتور نخستین قدم بدست آوردن و انتخاب ضرایب اصلی موتور است،که عبارتند از: 1: فشار متوسط موثر 2: سرعت متوسط پیستون 3: نسبت قطر یه کورس 4: تعداد سیلندرها در مطالب بعد ضرایب فوق تشریح می گردد.
-
[ بدون عنوان ]
دوشنبه 20 اردیبهشتماه سال 1389 12:48
به دلیل گستردگی مطالب و منابع در دسترس ؛ از دوستان گرامی تقاضا میشود مسایل خود را مطرح نموده تا به رشد و پویایی وبلاگ خود کمک کنند.
-
B/S ratio
جمعه 9 بهمنماه سال 1388 16:06
نسبت بور به استروک: در موتور این نسبت به صورت کاملا اختصاصی تعریف شده است و از جمله خصوصیات طراحی می باشد. حاصل تقسیم قطر پیستون به طول شاتون این نسبت را به وجود می آ ورد. این نسبت به سه حالت کلی B/S<1 , B/S>1 , B/S=1 تقسیم می شود. در موتور SI این نسبت بزرگتر و یا مساوی یک و در موتور CI این نسبت کوچکتر از یک است...